Resepi Ayam Tua

Resepi Ayam Tua. Menggunakan pelbagai rempah ratus seperti jintan putih, jintan manis, serbuk ketumbar dan pelbagai lagi bahan wangi, anda pasti dapat menghasilkan ayam goreng yang sangat rangup dan lazat! 7 resipi yang mudah dan sedap untuk rendang ayam tua daripada komuniti memasak terbesar di dunia!

Hidangan Resepi ayam tua masak rendang Arisa
Hidangan Resepi ayam tua masak rendang Arisa from arisanya.blogspot.com

Resepi di bawah adalah untuk 2 ekor ayam walaupun saya memasak hanya untuk seekor ayam sahaja. Sebut je ayam tua, ayam tua ini boleh dikatakan favourite ayah saya, ayah saya panggil ayam pencen.hehe.teringat pula, mak masak rendang ayam tua menggunakan dapur gas, lama juga masaknya, tetapi last2 ayah gigit liat, kata ayah macam. Tapi jangan jadikan ini sebagai masalah besar, berikut ada lapan cara melembutkan ayam tua atau pencen ini dengan lebih mudah.

Kali Ni Saya Akan Kongsikan Satu Resepi Masakan Jawa Yang Sangat Mudah Dan Sedap, Iaitu Ayam Masak Ungkep.


Lauk ini sedap dimakan dengan nasi putih panas dan sayuran, tapi kalau nak ratah saja pun sedap. Ayam tua masak ungkep versi jawa johor || resepi masakan #16ayam masak ungkep memeng tidak asing bagi masyarakat jawa terutama di negeri johor. Saya menggunakan ayam tua untuk masak ungkep ni s.

Ayam Pencen Adalah Panggilan Untuk Ayam Yang Sudah Tidak Boleh Bertelur Lagi.


Tapi jangan jadikan ini sebagai masalah besar, berikut ada lapan cara melembutkan ayam tua atau pencen ini dengan lebih mudah. Tidak kira tua atau muda pasti menggemari masakan sup ayam ini. Saya pulak pantang mendengar cerita resepi dan teknik yang menarik, pasti tidak mahu melepaskan peluang.

24 Resipi Yang Mudah Dan Sedap Untuk Ayam Tua Daripada Komuniti Memasak Terbesar Di Dunia!


Ramai yang sukakan rendang ayam tua, tapi masalahnya, sayangnya ia ambik masa lama untuk mengempukkannya sebelum boleh dihidangkan, kalau tak ia memang liat yang amat. Jika dimasak mengikut citarasa sendiri, pasti anda akan menikmatinya dengan penuh selera. Ayam merupakan sumber protein yang tinggi dan sangat diperlukan oleh tubuh badan kita.

Gulai Ayam Pencen @ Ayam Tua.


Resepi di bawah adalah untuk 2 ekor ayam walaupun saya memasak hanya untuk seekor ayam sahaja. Toskan airnya dan masak ayam tersebut mengikut resepi pilihan anda. Walaupun begitu, isi ayam ni masih boleh dilembutkan dan memang sedap jika dimasak rendang, masak lemak cili api dan sebagainya.

Ayam Pop Adalah Olahan Ayam Khas Minang.


Kemudian rebus bersama air kelapa hingga empuk. Rendang berempah ayam & jering tua resepi : Saya tanya satu persatu tips hingga jelas.

LihatTutupKomentar

ads1

close